Visie versus Divisie.

 

Ik liet me gisteren zakken in ‘verdeeldheidsvisie’. Ik leek naar beneden te tuimelen door mij tegen iets af te ztten waar ik zelf, nu, en velen anderen ook, nog altijd gebruik van maken. Iets wat nog deel van mijn bestaan is. Door die veroordeling veroordeelde ik mezelf in een plek van weinig resonantie, een plek dat heel klein, kortizchtig en duister was.

Ik herkende de plek uit jaren geleden, toen ik veel experimenteerde met drugs en nog geloofde in een nationaal of europees ideaal. Even terugvallen in die ruimte voelde enorm bekrompen en ademverstorend aan. Mensen waren plots weer tegenstanders in plaats van zielen op weg naar een universeel gemeenschappelijk doel.

Maar goed. Ik vocht deze ochtend even tegen mijn eigen verstarring, dacht aan alle plekken over de mensen die me wijsheid bijbrachten, het waren zielen uit Nederland, Belgie, USA, India, maar ook al die begeesterde zielen uit Afrika, Azie en Zuid-Amerika. Allemaal waren het begeesterde zielen die liederen zongen en horizonnen vasthielden van eindeloosheid en unversaliteit.

Hoewel ik gisteren op de grond viel en niet meer geloofde in directe manifestatie van een door-ieder-gedragen doel, is de twijfel compleet verdwenen. Wanneer je in de Liefde van het Alles vertoeft, en Alles omgeeft met je Liefde, dan is Alles, maar dan ook Alles onze eigen creatie.

Een creatie waarin mijn ik geen tegenstellingen meer creeert. Maar balanceert.

Nu ben ik weer wakker. En leef weer met Jullie mee.
En met een glimlach nodig ik jou deze dag uit om mee de dansen in dit eeuwige licht, ieder aanstekend door een vonkje een vuurtje of lief gezicht.

Bedankt om er te zijn.

Geef een reactie

