De Maya’s en de grote boodschap.

Ik ben bezig met een project. Mijn afstudeerregie. En zoals mensen die maken zowel ook wel weten, is dat stromen je meepakken en dat wanneer je aandacht volgt en aandachtig luistert, je nieuwe dingen ontdekt. Nieuwe verbanden. Nieuwe linken. Vandaag had ik niet verwacht er plots zoveel te ontdekken. Volg even mee:

We hebben op het toilet een krijtbord. Handig voor als het wat langer duurt en je creatief wil zijn. Vaak ontstaan er van die strepen en lijnen die dan pas later – na dagen collectief werk van huisgenoten en bezoekers, tot een vorm komen. En dat is vaak verrassend. Zoals vorige week toen alles begon met een groot vraagteken. En ik in die tijd het [ tijdloosheids- en healingsproject, over shamanisme en synchroniciteit ] opstartte. Het vraagteken kreeg met een paar extra grote boodschappen een midden-oog als een zon. Nog later kreeg het nog meer lijnen en kleuren.

Nu, een week later, nadat ik – heel toevallig – mooi op een post-it schreef: the ancestors are calling you, put down your cell phone, pick up the call“. En terwijl ik op mijn kladmuur zit te staren waarop ik schrijf en kladder. Losse zinnen of gedachten die belangrijk lijken zonder dat ik ze echt begrijp, glijden mijn ogen naar een van mijn zinnen.  “open up the past to open up the future” Ik was net een channeling aan het lezen van Ra, de Egyptische zonnegod en opnieuw word ik verwen naar de tekst eronder, geschreven door mezelf. Toen ik net terug kwam uit India, in koeien van letters “smile – when it gets weird“.

Deze week schreef ik dan ook het artikel [#Occupy, Shamans of the Human Tribe] en deed ik heel wat onderzoek naar de ritualiteit van voorouders en theater. Voor dat project.

En vandaag viel heel wat op zijn plaats. Terwijl ik op zoek ging naar meer informatie over Maya’s, kwam ik op een van hun zegels terecht. De zegel IX –  “de Wizard”. En terwijl ik er rustig naar kijk ging een gevoel van enorme herkenning door mijn lijf. De Maya-zegel, is identiek aan de tekening die we – op een collectieve manier – op het toilet hebben gecreëerd. Meer nog, de energieën van die zegel, is volgens de Maya-overlevering gerelateerd aan tijdloosheid en healing. Exact de inhoud van mijn nieuwe project.

Wat ik schreef daarover in het artikel over [de Occupy-aarde-shamanen] kan je gerust nalezen, maar dit is wat de Maya’s zelf vertellen:

bron- – – – – – – – –  { http://www.pan-holland.nl/Wavespeller/IX-Tovenaar.html } – – – – – – – –

De Tijd van de Aardetovenaars is Nu
Wetende dat ik het canvas ben van de cycli der natuur
BEN IK Tijd;
ik ben een Voertuig van Synchroniciteit.
De huidige tijd is mijn Speelveld,
thuishaven van helderheid en kracht,
toegangspunt van synchrone leiding.
Want wat is Tijd anders dan onze aandacht,
ons bewustzijn? Tijd Leeft!
Als een Tovenaar van de Tijdloze
Tijd-essentie van Nu,
dans ik de opbloeiing van bewustzijn Wakker,
van binnen en buiten, naar boven en onder.
Als een Magiër van Betoverde ontvankelijkheid,
vraag ik: Waar vindt het feest van leven anders plaats,
dan in de geest en bloed van ons eigen gedijende hart?
Wat weet de sjamaan anders
dan dat WE ALLEN VAN TIJD ZIJN;
de belichaming van het oorspronkelijke en hemelse~
Levenskracht van onze voorouderen en de immer-
doorgaande bloedlijn van toekomstige generaties…

Sjamanen staan bekend om hun  veelvoudig vermogen om contact te leggen met ‘vroegere’ tijden en ‘toekomstige’ tijden, en het ‘zien’ of ontvangen van leiding en informatie van geesten en voorouders. Ook wij kunnen zulke dingen, als we wensen, met gefocuste ontvankelijkheid terwijl we onze aandacht richten op het moment van nu, dat altijd een LEVEND ORAKEL is!

Tijdloosheid is een energetische dimensie die gemaskeerd werd door een lineair begrip van tijd. Hier en nu, worden we als Aardetovenaars in het proces van ‘wakkerworden’ uitgedaagd om nieuwe realiteiten te construeren, die gegrond zijn op radiale relaties van tijd en ruimte. Terwijl we deze enorme cyclus van vergeten afsluiten, laten we de   beperkte inzichten los die we collectief hebben doorgegeven aan elkaar in de vorm van lineaire tijd. Samen her-inneren we dat Tijd niet Ruimte is. Tijd is de Universele Factor van Synchronisatie! Dat is de les die we delen gedurende deze steeds sneller gaande tijd op de Aarde-School.

bron- – – – – – – – –  { http://www.pan-holland.nl/Wavespeller/IX-Tovenaar.html } – – – – – – – –

Ik voelde het al langer. Met dit project zijn we naar iets enorm moois onderweg. Ben jij ondertussen zin aan het krijgen dit nieuwe project die we opstartten?
We zoeken nog mede-creators in alle richtingen. In All Ways. Klik hier voor meer informatie.

Love
Pieter-Jan

Geef een reactie

