over.al.tijd

 

ik ben nu hier
en ook later daar, nu
door nu te zinnen

naakt en zonder twijfel
verlies ik alle leed

ik volg de wind die
mijn zinnen maken
en beter weet dan weten

ik droomde gisteren wat
ik vandaag in morgen vond

en het is niet straks of dan
het is niet nu of nooit
het is geen tijd
want het is altijd daar

over.al.tijd

en ik hoorde fluisteren:
“dat eiland in de verte
is veel meer jou dan jij”

en toen ik zee aansprak
toonde ze me naakt haar zielen

en mijn ik zei sorry – en het liet me los
want het kon niet verder kijken…

en nu – door te bewegen – zo keren we terug
in 1.

met treinen als aders – en een hart dat klopt
pompt mijn bloed  door tot al wie ook wil

want er is een richting
en deze richting heeft zin.

flux. aeternam.

als een lied van een zwaan, alleen in stilte
te horen. de stroom die is daar. en wacht jou
ook op.

tenzij jij ook wacht.
op niets dan jezelf.

Geef een reactie

