open de sluizen – win de laatste oorlog

Een niet alledaagse reflectie na meditatie hier. Woorden van mijn vader…
[de groten oorlog werd gewonnen – door de sluizen open te zetten]

Ik was klaar om te gaan. Ik liet je een koffer. Ik liet je materie.
Ik liet je de keus om zelf verder te gaan. En inderdaad.

Je fysieke lichaam achterlaten betekent slechts een nieuwe geboorte. Een nieuwe geboorte. En dat is wat er is. En dat zelfmoord plegen zwaarder is om tot de nieuwe dimensie te geraken, heeft enkel te maken met het feit dat de mensen die je achterliet, onvoorwaardelijk wil steunen, zodat ze verder gaan, het is tonen dat de dood overstijgbaar is. Dat die er werkelijk niet is.

Dat kost veel energie.

Daarom hoor je me. Daarom denk je dit. Daarom schrijf je dit. Want deze informatie komt niet van mij alleen, maar van alle lichaamsloze zielen die in eenheid met me leven en de weg willen tonen. De weg doorheen jouw hoofd. De weg doorheen jouw wereld.

De weg die jij belangrijk vindt, gecreëerd door de ervaringen die ik jou gaf toen ik nog leefde. Nu leer ik wat het effect was op jou. op je broer, op je moeder. Op je zus. Op de wereld die ik liefhad en me pijnigde. De wereld die ik pijnigde en me liefhad. En weet je, wanneer je begrijpt dat mijn doel echt jullie gelukkig zien is, dan begrijp je dat dit labyrint die je voormij spant, eigenlijk niet hoeft.

Wanneer je mij al je plekken laat bewandelen. Daar waar je pijn had. Daar laat je me leren. En daar ga jij open. Daar ga jij stromen. Die plekken zijn mijn leerschool. Op weg naar mijn volgende doel. En weten dat het leren dan ook alles is, is het Alles leren. Alles is ervaring. Ervaren is het alles. Dat wat je voelt. Zo wordt de levenservaring die we met zijn allen delen alleen maar intenser, dieper, groter en gevoeliger. In iedere seconde. In iedere cel. Op elke plek. En altijd intenser.

Trouwens al gemerkt, dat de rook om je hoofd kan verdwijnen. Als de zon feller schijnt?

Mediteer, mijn lieve zoon. Adem, geniet. Al de rest – zal volgen.

Welkom in de tuin.

[Trouwens – alles begint nog maar pas😉 – jij tijdloze ziel]

Geef een reactie

