Uit het ei.

Lang was ik genesteld. Bevrucht door liefde. Groeiend om mezelf te worden. Ik was niet dood. Ik was niet tijd. Ik was altijd al mezelf. Mij. Ikke. De weg die ik bewandelde. Die ik koos. Wat ik dacht – dat goed was.

En vandaag. Vandaag breekt mijn schelp open. Ik ben klaar om te voelen. Elk aspect van wat om me heen bestaat. Want hoe ik ook probeer mezelf te zijn, ik ben slechts de spiegel van mijn wereld. En de wereld van mij. Als een spil. Als axis realitas, glijd ik door mijn creatie. Oneindig als het Ware. Telkens toevoegend aan dat wat is. Telkens bijkleurend en tekenend aan dat wat bestaat.

Dat kan je. Dat ben jij. Jij.

Toen je als baby nog te slapen lag in je moeders buik, was jij ooit de droom van haar geweest. En door werkelijk leven, ontstond haar droom. Jij. En jij leerde dromen. De hele geschiedenis lang. Je leerde zoveel kanten kennen. Onderweg naar jezelf. Was jij een roadconnoisseur. Kennis van wegen. Tot op het nu.

En nu is later. En later is nu. Want alles om je heen – dat is zoals je het maakte. Alles wat je ziet – dat is jouw zijn. Alles is jij. Jouw werkelijkheid nam de vorm van jouw bestaan.

Welkom in je droom. Dit is O. Eau de vie, Stroom maar mee. En stroom naar beter. Het is nog lang niet af.

Kent u-zelf. En ga eeuwig mee.

Geef een reactie

