Op Hemelvaartsdage klom hij omhoog.

Ik ben een druppel. In de oceaan van Atlantis.
Ik vloei. Ik stroom. Als ik droom. *[En ik zie
door de bodem heen naar de kern. Een eeuwig
brandend vuur. Kolkende lava. Als de zon.

Daar dwars door, kijkt mijn blik oneindig door de kern.

Het reflecteert me aan de andere kant.
Van de bol.

Mijn tegenpool. Mijn omgekeerde.
Mijn spiegelbeeld. Aan de andere kant.

Het exacte tegendeel. Jouw exacte spiegelbeeld.]*

Keek gij in de spiegel, gij keek door de zon.
En gij zag uwen zelf, die nog niet schijnen kon.

Wat gij je spiegel geeft, zal hij ook doen.
Wat uwen spiegel doet, zult gij ook zijn.

Wat geeft hij uwen spiegel dan?

Als zon in hoofd, all-een is zelf.
Als hoofd in zelf. All-een is zon.

Zijt perfect in alles wat je doet.
Maakt gij een fout, maak dan weer goed,
en  je denken wordt weer voelen.

Voel den stroom. Zo kabbelt uwen droom.

Gaat gij mee?

Geef een reactie

