meer. mannen.

er was geen alcohol. maar wel whisky. er was geen tijd. maar wel tijd.

wij. en op het einde van je straat – zag ik een kerkhof.  en ik dacht
– dit straatje eindigt niet hier.

er was koffie. er was wij. en de films die we kozen, die moeten we nog
zien. en de dingen die ze zongen, zullen ons nog zien. gaga. en gek.

en helemaal dol. als honden.

je paraplu had me betoverd.
toen we liepen onder zee.

als onder water. mannen.

– en tijd was op. en mee met tijd.
en dwars door later.
jij dacht – ik zie hem nog terug.

en terug onder dat water.
wij – meer – mannen.

en toen ik het kerkhof rechts liet liggen,
sloeg ik het hoekje om. liet de loze visser los.

dook onder in de stad. en in het Meer.

Geef een reactie

