hey broer.

– hoe het met mij gaat? (vrijblijvend. mijn vingers gingen vanzelf typen:)

met mij goed. van de ene razendsnelle stroming in de andere. er gebeuren rare dingen. soms zie ik glimpses van een totaal andere realiteit. eentje waarin ik altijd zeker ben. niet twijfel. geniet en blijvend blij ben. zelftrots uitstraal. het zijn glimpses van een tijd en zijn die ik ooit vroeger kende. en ook nu kan hebben. maar iets lukt niet. als ik er ‘ben’, heb ik de reactie mij af te vragen ‘where have i been all that time? I’m back!’

anyway. anyhow.
het zou bij het leven horen. zoeken, ervaren. weten dat perfectie nastreefbaar is en toch bang zijn dat je het nooit zou bereiken. misschien moet dat net weg weg: angst het niet te bereiken. misschien mag ik gewoon zijn. ik eet. ik leef. slaap. droom. werk. geniet. drink soms iets. ben soms even het noorden kwijt. dan weer creatief. lui. doe mijn was. ervaar iets van verliefdheid. lees. zie beelden van mensen. hoor muziek. betaal mijn rekeningen. puzzel met beelden. zorg voor mijzelf. momenten. allemaal stuk voor stuk perfecte stukjes leven. ook al zijn ze stom of onaf, net daarom zijn ze perfecte stukjes leven.

op dit moment typ ik in een rommelige kamer. lege tas koffie. open botervlootje. oud stuk kaas. geen wierook of kaarsen – maar 1 gloeilampje. ik zou de badkamer kunnen kuisen. eigenlijk is het tijd ervoor. en die rekeningen doen. ook dat is nodig. maar wil ook lezen. en dat hippie-vliegengordijn in elkaar steken (al uren bezig!). ik kies. en laat de rest even wachten.

het maakt me blij. ben bewustzijn. ik besef dat ik leef. op dit moment stroomt het water door mijn radiator. is iemand in de keuken aan het rommelen met borden. doet mijn linkerpols wat pijn van het typen. bijt ik op mijn lip. kijk ik met mijn ogen beetje schuin naar beneden. passeert een gedachte dat ik nog eten moet. en dat muziek ontbreekt. maar hoewel er geen instrumenten voor me spelen, is er wonderwel een compositie aan de gang. de stilte, temperatuur, geuren, kleuren en fijne windstroompjes van dit moment lijkt mij voller te doen ervaren. de zee is om me heen. alles is goed. er is stilte. geen moeten. geen willen. gewoon.

dit-wat-er-is. ohm.
zijn.

en dit is heerlijk.
alle stromen door me heen. zo sta ik stil. sluizen open om de oorlog te winnen. zelfs tijd kabbelt door. en dat mag. dit lichaam wordt onbelangrijker. ik verdwijn in alles. ervaar eenheid. zie mezelf van buiten af. en vind het goed.

het is goed geweest met janken.
het is goed geweest met twijfelen.
het is goed geweest lijden.

`het is goed.`
zeg ik van Boven tegen mezelf.

en ergens in de verte hoor ik weer een bord in de keuken.
en plots ben ik weer hier. op aarde. in dit lijf.

ook ik heb golven. ook ik zend uit.
en anderen ontvangen. nu jij.

wie ze surfen kan. die leeft.

– en met jou?

groetjes.
pj.

Geef een reactie

