mijn hert – drie dierenbeelden


my wallpaper

Originally uploaded by baboon™

op lege plaatsen
kom je net tegen
dat wat je thuis niet vindt:

mijn gewei groeit er
als mijn volwassen-zijn:

als leraar heb ik het moeilijk
om met de poppen te spelen;
als kind wou ik een meester zijn
in lef. in mooi.
in alles wat ik wil.

en groeit mijn gewei
naar dat mijmeerzijn,
het zal niet verstrengelen
met dat wat ik op lege plaatsen,
maar thuis niet, vind.

de stilte hier, is voller
de leegte hier, is meer

ik mijmerzin:
jouw vissen
jouw katten
en zie de binnenkant

en legt mijn hand
de touwen neer
en zoekt mijn Hert
geen vrouwen meer:

mijn gewei volgroeid
(en alle ruimte)
voor dat van jou:

. . .

x.
pj

Geef een reactie

