el gato negro

wijn klotst gevaarlijk van mijn maag
tot in mijn hoofd en mijn hoofd klotst
gevaarlijk naar de wijn

– opnieuw.

de felle ogen van de zwarte kater
kijken me aanschouwend aan
en vragen me waarom ik niet spin

El Gato Negro,
verdwijn!
laat mijn ziel en
laat míj zielen

geef mij een mat voor een haard
vlakbij het vlammende vuur,
daar vind ik dan de rust

– opnieuw.

de zwarte ogen van de felle kater
aanschouwen mij zonder kijken
en spinnen mijn vraag

bij de vurige vlammen
van rust

El Gato Negro,
verschijn!
verlaat mijn ziel en
zie mijn gelaat

(pj.) | Brugge | Kot aan Werfplein | 24 maart 2004 | 23:50

Geef een reactie

